Alla inlägg under december 2008

Av victoria wallin - 14 december 2008 20:04

idag åkte jag och Josef ut till Alnö...blev ingen gran idag men vi åkte spark ist..josef åkte sparklåda....tog en tur till spikarna...va jättekul..perfekt sparkföre...=) sen blev det fika...lussebullar och pepparkakor...gott gott...

har fått en julgransmatta och en julgransfot av mamma och pappa så nu väntar jag på att få klä granen...tack för idag mamsen och papsen ni är bäst!!!

imorrn blir det babysim...sen ska jag å janne till birsta och försöka hitta nåt att ha på oss på juldagen...:) söker en fiiin klänning eller ett fint linne..... 

måste ta reda på när Fia kommer hem...har för mej att det va imorgon...=)


här kommer lite bilder från dagen :) 

Av victoria wallin - 14 december 2008 10:25

den filmen blev det igårkväll haha...men den är ju kööng...=)

vi tog även en promenad...men va ju askallt ute jue...

undrar vad som händer idag...vill åka till alnö men kristoffer sover fortfarande..vet inte vad han har för planer.....hmmm...


Av victoria wallin - 13 december 2008 13:33

precis varit ute och skottat av och runt bilen...sjuuukt mkt snö...men det är så det ska va på vintern...tycker att det är karlgöra att skotta :P men kristoffer fick mata Josef ist...

ja kevin vann ju idol som väntat...men jag tyckte alice va bättre på sista sången...

ikväll blir det the hills wieeee är repriser idag på dagen som man kanske ska se lite av...sen blir det nya avsnitt...

Hmm vad ska vi hitta på ikäll då gumman??...kanske nån film?....

imorrn kanske vi ska ut och fixa gran :) hoppas vi hittar nån fin...ska eventuellt ta en till Lilian också...


nu ska jag käka blåbärspaj muuuumsfilibabba.... 


Av victoria wallin - 12 december 2008 21:59

vem vinner kevin eller alice?? jag tror på kevin....

ante,sara och calle har varit här och kollat på idol...gjorde blåbärspaj så jag bjöd på gott gott.....

idag har vi inte gjort mkt...sov ett tag på dagen sköönt det va ett tag sen man gjorde det....har lagt lillplutten nu och hoppas på att han ska sova läänge...

guuud vad det har snöat idag....bra det..måste va snö på julafton eller hur janne?....knak knak under skorna :P

imorrn ska kisse spela på salt och peppar...skulle vilja se men lite svårt att ta med josef...även hans bror ska spela....skulle vart kul att se...får bli en annan gång...


aja snart får man se vem som vinner idol...

ha´re 

Av victoria wallin - 11 december 2008 20:09

jaha då har man piercat naveln då det trodde jag aldrig:P janina som övertalade mig....jag tog en röd och hon en blå....gick jättefort men va lite obehagligt!! janina ville även göra ett återbesök undra varför ;) kisse trodde inte på mej när jag sa att jag gjort det :P killen som gjorde det frågade om jag tränat mkt sen jag fött barn men nej sa jag..."stolt" haha...världens lataste jag....nu måste man bara göra rent å så..."jobbigt" :P


va på stan ett tag också...köpte lite grejer på vero moda tills jag ska jobba nästa gång...såg även att dom fått in en skinnjacka på hm som jag ville köpa till Josef men det får vänta ett tag ...


på dagen va jag hos tessan jääääättefin lgh...så mysig där bjöds det på bullar och saft mums....


nu ska lillsnuffen få lite gröt ha´re

Av victoria wallin - 11 december 2008 11:59

igårkväll pysslade jag janina och såklart josef =)...lite smällkarameller också pimpade vi lite julgranskulor =)...mysigt...lyssnade på lite julmusik också...och även lite tryckar musik...tänkte tillbaka på när man gick på disco i 6:an och dansade tryckare hahaa...+ poäng var ju om killen la händerna på ens rumpa :P


idag ska jag gå bort till tessan och se hennes lgh som jag inte varit i än..kanske bjuds det på fika? :P...måste ta med mat till josef med...för sen ska jag möta janina på stan... 


lääängtar till julafton =) 

Av victoria wallin - 10 december 2008 15:21

igår jobbade jag som sagt på vero moda...9-17 gick bra med va jättetrött när jag kom hem...inte van att stå en hel dag..men det va roligt :) 

Kristoffer och Josef hade tillbringat dagen hemma..när jag kom hem trodde jag maten skulle stå på bordet och att lgh va städad


men ack vad jag bedrog mej :P blev biteline pizza ist...och vi städade idag ist...håller även på att tvätta..va ett bra tag sen....på kvällen åkte jag och josef till min vän Janina för att hämta en matstol till josef TACK gumman...där bjöds det även på fika och DHW =)


imorrn ska jag och janne göra en grej nervös haha el vad säger du gummz...? 


ha´re 

Av victoria wallin - 8 december 2008 20:15

I lördags var vi på julmarknaden på norra...sjukt mkt folk..stog i kö i typ 30 min...aja när vi kom dit mötte vi sara, ante och Calle...blev inget förutom att Kristoffer köpte 2 munkar....sen åkte vi ut till Alnö och käkade middag..entrecoté smaskens...påväg ut dit höll sara och ante på att köra på en älg..var typ en halv meter ifrån...läskigt...man måste verkligen passa sig...


Igår var vi ute i Birsta...köpte en massa grejer till Josef på babyproffsen...2 pyjamaser, 2 nappar, 2 leksaker var av en var en mobiltelefon hehe...så nu kan ni alla ringa Josef om ni vill :P köpte lite mer småsaker...mkt folk i birsta som vanligt....sen var vi hos Lilian på middag...såg Oändliga historien 2 på kvällen den va värdelös!!!


Idag har vi varit på babysim....är bara 1 gång kvar nu + en extra gång som vi missat....efter det åkte Kristoffer och jobbade och jag åkte till Alnö för att va med mina föräldrar men dom va inte hemma :( så jag roade mej på egen hand...va ute och gick med Josef i snövädret...dammsög bilen...

Imorrn ska jag jobba på Vero Moda ska bli kul...och Kristoffer ska va själv med Josef heeeela dagen.. :) hoppas det kommer gå bra...Josef har blivit så bra på att äta....äääälskar gröt och idag åt han lite spagetti och köttfärssås...skulle även prova att ge honom välling och han va rätt duktig fast lite skeptisk...ska försöka trappa ner på amningen...så jag kan sluta med det snart....påvägen hem va jag jättenojig att jag skulle köra på en älg och vad såg jag inte vid vägkanten jo en STOR älg....kan dom inte hålla sig iiiii skogen!!!


måste berätta vad jag drömde inatt..jo att jag tappade alla mina tänder!!! sååå verklig var den...kollade upp vad det betyde och det betyder att en närastående ska dö....så idag har jag varit försiktig i trafiken...


ska lägga upp lite bilder från dagen =)

ha´re

Ovido - Quiz & Flashcards